שירות תכנון טיול אישי לאיטליה - איטליה עם ילדים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

   איטליאנה. תכנון טיול לאיטליה על ידי מומחה

עברית  |  English  |  
 
מאמא-מיה איזה טיול...
יעדים לחופשה עם ילדים באיטליה
 
איך משלבים את הצורך שלכם בחופשה אמיתית עם החופש הגדול של הילדים? הם רוצים פארקי שעשועים מטורפים, אתם רוצים מנוחה? הם רוצים אטרקציות מעוררות אדרנלין, אתם רוצים נופים קסומים והרבה שקט ושלווה.
מסתבר שאפשר לשלב. אציע לכם מניסיוני, כמי שחיה מספר שנים באיטליה ואוהבת אותה בכל ליבה, כמה רעיונות לטיול שמשלבים את הרצונות הסותרים הללו.
 
המיתוס מספר שאיטליה אינה מסבירת פנים למשפחות עם ילדים, אבל המציאות למזלנו כבר שונה מאד היום, ואלו המזהירים אתכם מנסיעה עם הילדים לאיטליה, שגו בבחירת היעד או תכנון הטיול. מניסיוני, איטליה מציעה שפע של אטרקציות לילדים, בכל גיל, רק צריך לדעת לאן ללכת ומתי.
 
במידה ומשקיעים מחשבה מוקדמת בתכנון הנסיעה, יש סיכוי טוב שגם אתם, כמו האיטלקים, תתענגו על גלידה איטלקית טובה ואספרסו מול הנוף הקסום, בלי יללות ברקע....
 
הפתרון הקלאסי של הורים רבים הוא לנסוע לאזור האגמים שבצפון איטליה ובראשם אגם גארדה. אכן, באזור זה ניתן למצוא מספר אטרקציות מציינות.
ראשון, חביב ומוכר לרבים, הוא פארק השעשועים גארדה-לנד (GardaLand), אחד הלונה-פארקים הגדולים והיפים באירופה. אין צורך להכביר מילים, נכתב עליו כבר כל כך הרבה.
השני והמוכר לא פחות הוא קאנבה ריזורט (Caneva world resort), פארק המשלב מתקני מים, פארק סרטים ו- "סעודת אבירים": מופע וארוחה בסגנון אבירי ימי הביניים.
 
כבודם של שני האחרונים במקומו מונח, אבל אם הגעתם לכאן, אתם כנראה מחפשים משהו קצת יותר ייחודי? אזור האגמים עמוס מאד בחודשי הקיץ ולפעמים גם חם. להזיע עם עוד אלפי ילדים והוריהם, זה לא כזה כיף גדול. לא עדיף לצאת לנופים הפתוחים, למרחבים, לאדרנלין של הטבע.
 
לפניכם כמה רעיונות מעט שונים:
 
האדרנלין של הטבע
בהרי הדולומיטים שבצפון-מזרח איטליה תוכלו ללמוד טיפוס הרים. אל תבהלו. הטיפוס הוא בדרגות קושי שונות ומותאם גם לילדים קטנים. לימוד הטיפוס יכול להיעשות תוך כדי טיול רגוע במרחבים הירוקים, לצד ההרים הנישאים של הדולומיטים. נופי הדולומיטים נחשבים מהיפים והמסעירים באירופה ובעולם כולו. גם חוויה, גם טיול בטבע, גם עייפתם את הילדים ואולי הרווחתם שנת צהריים בצימר...
הנה לדוגמא מקום שעורך שיעורים לילדים: www.emsclimb.com

לא רחוק מהרי הדולומיטים, באזור אדמלו-ברנטה, מצפה לכם חוויית מים רטובה, המתאימה לכל הגילאים. מרכז Extreme waves, הנמצא צפונית לעיירת הסקי הידועה מאדונה די קאמפיליו, לא הרחק מהגבול הצפוני של איטליה עם שוויץ.
כאן תוכלו לצאת לראפטינג בנהר, במסלולים בדרגות קושי שונות (ממסלול רגוע, באורך 10 ק"מ, ועד מסלול סוער במיוחד, באורך 25 ק"מ). אם אתם מ"האמיצים" תוכלו להתנסות בגלישת מצוקים בקניון עמוק, בעוד מי המפל שוצפים לידכם, או לרחף בין שמים וארץ תוך שאתם עוברים במסלולי חבלים בין עצי היער, לטפס על מצוקים או להשתתף בטיולי רכיבה באופני הרים. לקטנטנים שבמשפחה יש במקום מרכז משחקים ופעילות, המותאם עבורם, על גדת הנהר ולידו גם קיוסק ומסעדה. עד שהנוער יסיים את האקשן... אתם תוכלו להתפנק במסעדה, או אם תרצו יש גם אפשרות לפיקניק במקום.
 
טוסקנה – לא למבוגרים בלבד
טוסקנה רכשה לה שם של אזור קסום ורומנטי, אבל לא בדיוק המקום לבוא אליו אם ילדים. ובכן, אולי תופתעו, אבל גם לילדים דאגו כאן. לצד מעט הרחבת אופקים, אמנות ותרבות, יש גם לא מעט אטרקציות לילדים.
 
מומלץ לטייל לפחות חצי יום בסיינה. עיר עתיקה יפיפייה וסימפטית, שתנועת המכוניות בה מועטה. לילדים צפויה בסיינה חוויה אמנותית מיוחדת: מוזיאון האמנות לילדים של העיר, Bambimus שמו. זהו אגף שנמצא במוזיאון אמנות גדול, וכולו מכוון לילדים (עד גיל 11 בערך) והכניסה אליו ללא תשלום.
כתובת:
Complesso Museale del Santa Maria della Scala (Piazza del Duomo, 2)

 
עוד בטוסקנה, לא רחוק מהעיר המפורסמת פיזה (כן,כן, זו עם המגדל הנטוי) נמצאת
העיר
לוקה (Lucca). לוקה פחות מפורסמת משכנתה אבל היא אחת הערים העתיקות היפהפיות בטוסקנה. עתיקות העיר שומרו היטב, והעיר מוקפת חומה גדולה. את הסיור בעיר כדאי לעשות על אופניים, אותם תוכלו לשכור באחת מחנויות האופניים הפזורות בעיר. אפשר לרכב על במסלול רכיבה קל ונוח באורך של כ- 3 ק"מ שמקיף את העיר. הנאה מובטחת לילדים ולמבוגרים גם יחד.

אם אתם מגיעים ל
פיזה ומבקרים במגדל הנטוי, נסו לתכנן את הטיול כך שתגיעו לעיר ב- 17 ביוני. בתאריך זה מתקיים בעיר מרוץ סירות על נהר הארנו החוצה את העיר. הסירות מקושטות כמו סירות של אבירי ימי הביניים, כל תושבי העיר משתתפים בחגיגה והעיר כולה צהלה ושמחה.

 
שוקולד, אבירים ודרקונים
מי לא אוהב ללקק שוקולד? ילדים בטוח אוהבים (והם עוד לא בדיאטה...)
העיר פרוג'ה (Perugia), היא בירת מחוז אומבריה, המחוז שמדרום לטוסקנה. בפרוג'ה נמצא מפעל השוקולד הגדול של חברת פרוג'ינה, המייצר את השוקולדים הידועים של פררו-רושה, קינדר, באצ'י ועוד.
אחת לשנה, בחודש אוקטובר, מתקיים בעיר פסטיבל השוקולד האירופי הגדול. העיר כולה לובשת שוקולד, מלאה בדוכנים המציגים ממתקי שוקולד, בכיכרות יש אפשרויות לטעימות שוקולד ללא תשלום, סדנאות המציגות הכנת שוקולד ועוד. בשנת 2009 הפסטיבל מתקיים בתאריכים 16-25 באוקטובר.
אתר האינטרנט של הפסטיבל
 
עוד במחוז אומבריה, בכל שנה, בסוף השבוע הראשון של חודש אוקטובר, מתקיים בעיר טרבי (Trevi) מרוץ המשחזר את מרוץ ימי הביניים המסורתי, בו מוצגות סצנות מחיי ימי הביניים. כל התושבים מחופשים לאבירים ולדמויות מתקופה זו, בפיאצה המרכזית מוקמים דוכני אוכל, המגישים אוכל אופייני לאזור ועוד.
 
עוד אירוע מיוחד הוא"מרוץ הדרקון" שנערך בכל שנה בחודש אוגוסט, בעמק Val Sugana, שבדולומיטים (לא רחוק מבירת המחוז- העיר טרנטו). כמובן שלא דרקונים מתחרים כאן, אלא סירות, המקושטות כדרקונים ומתחרות בשייט באגם. זוהי חוויה אמיתית לילדים. המרוץ מתקיים באגם Lago Caldonazzo, שהוא אחד האגמים הגדולים בדולומיטים, בקרבת העיר טרנטו (Trento)- בירת מחוז טרנטינו.
 
חפשו ובררו על אטרקציות מזדמנות באזור הטיול ושלבו אותן במסלול. בכפרים רבים נערכות חגיגות, תהלוכות ופסטיבלים אשר ידברו אליכם כמו גם לילדכם.
 
ברומא התנהג כרומאי - אבל מותר לגעת
ברומא, העיר הנצחית, נמצא מוזיאון בשם Explora. זהו מוזיאון חוויתי לילדים, המדגים את ההיסטוריה של העיר ואת חיי היום יום שלה. ניתן לגעת בכל המוצגים ולהתנסות. המוזיאון נמצא בקרבת המרכז ההיסטורי של העיר, כך שניתן ללכת אליו ברגל.
פעילויות המוזיאון מתאיממות לילדים בגילאי 3-10 והן מתקיימות באיטלקית ואנגלית בלבד.
אם בכוונתכם לבקר במוזיאון בסוף השבוע, חובה להזמין כרטיסים מראש, על ידי שליחת מייל לכתובת info@mdbr.it
 
הילדים שלכם אוהבים לשוט? מי לא
כמעט בכל אזור בו תבקרו באיטליה תמצאו אגם. חלקם קטנים, חלקם גדולים וחלקם ענקיים. ברובם לא ניתן להתרחץ אבל בכולם ניתן לשוט. יש אגמים שבמרכזם אי קטן, אליו ניתן לשוט ולטייל באי, ויש אגמים בהם פשוט ניתן לשוט מסביב לאגם ולשוב לנקודת ההתחלה. אפשר גם לשלב את מסלול הטיול עם השייט: בחלק מהמקומות ניתן לעלות עם המכונית למעבורת ולשוט מקצה האגם אל קצהו השני. עלייה עם הרכב למעבורת היא חוויה מרגשת לילדי ישראל, שאינם מורגלים בה - במקום נסיעה הרווחתם חוויה ועוד חסכתם דלק...
באגם גרדה לדוגמא, מאד נוח לשוט מהגדה המזרחית למעברית (ולהיפך). להנות ולחסוך נסיעה ארוכה בשיט של כחצי שעה.
לסיום כמה טיפים כלליים לנסיעה עם ילדים
*        המעיטו בשהות ממושכת בערים הגדולות והעדיפו כפרים וטבע.
*        המעיטו בנסיעות ארוכות ושינוי נקודות לינה במהלך הטיול.
*        רווחו את התוכנית היומית כך שתכיל שניים- שלושה ביקורים לכל היותר.
*        אכלו חלק מארוחות הצהריים בחוץ, כפיקניק ובחרו צימר בעל מטבחון.
*        תמיד כדאי שיהיו איתכם ברכב חטיפים, פירות ושתייה - למקרה של פקקים או נסיעה ארוכה.
*        להורי תינוקות, כדאי לדעת כי ברומא ומקומות נוספים, הדרכים בנויות מאבנים משתלבות בולטות, אשר אינן נעימות לגורר העגלה או לילד שבעגלה- הביאו גם מנשא גב או בטן.
 
 הערה: הכתבה מופיעה באתר GOTRAVEL ונערכה ע"י כרמית וייס
 
 
 

  גם אסקפיזם, גם פרקטי :-)
  עוקבים אחרי איטליאנה

         

  מדוע לתכנן מראש
 את הטיול לאיטליה?

  
 
במהלך השנים בהן גרתי
  באיטליה, התוודעתי למקומות,
  לאוכל, ליין, למנהגים ולתרבות.
  מאז שחזרתי ארצה אני ממשיכה
  לבקר באיטליה בכל שנה בחיפוש
  אחר אתרים חדשים וביקור חוזר
  במקומות המוכרים והאהובים.
  בשנים האחרונות הכנתי מאות
  מסלולים למטיילים לאיטליה
  ואני לומדת מכל מטייל...

  לאחר שיחת היכרות קצרה
  אבנה עבורכם מסלול טיול אישי 
  אשר יבטיח הנאתכם מאחת
  המדינות היפות ביותר בעולם

 
  צרו עימי קשר להזמנת
 מסלול טיול אישי עשיר >

 
  שלכם, אפרת פישביין

  

 

לייבסיטי - בניית אתרים